5 maj 2014

Bank holiday

Här har det varit helgdag idag, men jag har ändå jobbat för fullt med solglasögonen på. Jag ville inte ta några risker att få ännu ett migränanfall eftrsom jag hade mycket att göra.

På eftermiddagen hörde ljud av motorsåg men trodde att man trimmade buskar i trädgården bredvid. Döm om min förvåning och stora glädje när vi tittade ut genom vardagsrumsfönstret och såg att de kapat toppen på trädet som täcker utsikten från ena fönstret på somrarna. Min dröm hargått i uppfyllelse, fri utsikt igen:-) Träd är fina men de ska befinna sig på långt avstånd från fönster
På kvällen promenerade vi in till Putney för middag. Vi tänkte först gå till vårt stammisställe Hudsons, men när vi kom dit upptäckte vi att de hade stängt så det var bara att vända på klacken och ta plan B, puben The Rocket vid Themsen (samma ställe som i onsdags:-). Det höll inte på att bli någon mat där heller för när jag beställt allt och skulle betala upptäckte jag att jag hade glömt mitt kort hemma. Steve kunde inte heller komma till undsättning eftersom han ännu inte fått sitt nya kort sedan han tappade plånboken förra veckan. När jag kom tillbaka till bordet och började kolla i sedelfacket så hittade jag 20 pund där som jag glömt bort vilket räckte till allt som vi beställt. Glädjen var stor kan jag berätta:-)

Det fanns inte så mycket mat som är lågkolhydrat så valet stod mellan antingen ceasarsallad, igen, eller engelsk frukost. Det blev engelsk frukost med grönsaker istället för den obligatoriska franska potatisen. Ärter är verkligen inte heller kolhydratfria men jag åt hälften och gav resten till Steve, tillsammans med de vita bönorna som också är fulla av socker både i tomatsåsen och bönorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...