12 maj 2014

Eurovisionsfrosseri

Här kommer några bilder från lördagens eurovisionsvaka tillsammans med Nina, hennes man Andrew, Carola och Steve.

För att göra det enkelt för mig så bjöd jag på tre vältestade pajer; medelhavspaj som jag denna gång fyllde med lufttorkad skinka, fetaost och soltorkade tomater, tacopaj och ostpaj, som Steve hade satt in specialbeställning på, allt LCHF naturligtvis. Till pajerna serverade jag en sallad med avocado, mozzarellaost och tomat samt en kikärtsssallad som Steve blandade ihop.
Till efterrätt blev den en otroligt fräsch, pots de creme med citron.
I väntan på spektaklet...
Till och med Steve lyckades tvinga fram lite entusiasm, han som annars avskyr Eurovisionen:-).
För att inte magen skulle kurra under festivalen så hade jag bullat upp med olika godsaker för alla typer av dieter och smakinriktningar.
Låtarna då. De flesta var väl helt ok, ingen sjöng falskt vad jag minns, och Österrike förtjänade nog sin förstaplats även om jag nog inte tror att jag kommer att minnas låten om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...