12 maj 2014

Hjärthälsa

Jag är, som ni kanske förstått i och med min lågkolhydratkost, mycket intresserad av hälsa och hur stor inverkan som det man stoppar i gapet har på hur man mår. Ju mer jag läser in mig på ämnet desto mer övertygad är jag att folk skulle må såååå mycket bättre om de åt som man gjorde för 100 år sedan och då talar jag inte bara om övervikt. Min farfarsfar blev 99 år och då hade han levt ett allt annat än rofullt liv på de sju haven största delen av sitt liv och rökt sen han var 14. Han åt däremot troligen INTE en kost baserat på socker, genmodifierat vetemjöl och lågkaloriprodukter.

Jag hittade just den här mycket intressanta artikeln översatt till svenska som skrivits av en världsberömd amerikansk hjärtkirurg som berättar vad som egentligen orsakar hjärtsjukdom. Han borde veta för han har 25 års erfarenhet inom hjärtkirurgi och har utfört över 5 000 hjärtoperationer. Ni hittar artikeln här och läs HELA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...