7 maj 2014

Utflykt och svåra beslut

Hoppas ni har haft en trevlig onsdag. Min dag har gått i jobbets och träningens tecken och jag förväntar träningsvärk imorgon. Hoppas inte för mycket dock för jag har planerat in både Pilates och Body Pump. Steve var på jobbintervju i eftermiddags så nu får man hålla både tår och fingrar och hoppas att det går vägen. Han sa iallafall att han inte skulle ha kunnat genomföra intervjun på något annat sätt så han kan iallafall känna att han gjorde allt han kunde.

Igår tog vi en liten utflykt till Twickenham. Vi hade tänkt äta en tidig middag eller sen lunch på Ale-puben The Sussex Arm. Vi kom dit ganska exakt kl. 17 och vi var ganska ensamma ensamma där kan jag säga:-). Tyvärr verkar de ha ändrat menyn till det sämre, speciellt för mig, för nu fanns inte en enda rätt utan kolhydrater. De goda rökta räkorna och kycklings- och avocadosalladen som jag åt förra gången var ett minne blott:-(
Vi beslöt att kolla in några andra pubar istället men inget "dög":-) Steve tappade dessutom sin mobiltelefon i marken för hundraelfte gången och den här gången gick skärmen sönder. Det fick honom att tappa matlusten totalt under en stund. Jag har sagt hundratals gånger åt honom att han måste vara försiktig men han har inte lyssnat. Nå, sådär gick det då sen.

Efter att ha kollat in 4 pubar återvände vi till The Sussex Arms för en drink i deras jättestora beer garden innan vi fortsatte till några pubar vid Themsen.

På väg ner passerade vi det här företaget som jag förstod avlägsnar färg och gamla heltäckande mattor. Gillar hur de har lekt med namnet på massmördaren Jack the ripper som härjade i östra London för 100 år sedan. Namnet har också en annan betydelse, det kan vara en strippare som heter Jack:-)
Vi hittade fortfarande inget ställe vars meny tilltalade oss men vi satte till slut utanför en pub vid Themsen och tog en drink. Ön mittemot där vi satt är känd för att Rolling Stones brukade spela där i sin ungdom.
Medan vi drack vårt vin och öl kom vi överens om att åka till Putney och restaurangen Hudson's. Vi hade inte varit där på länge och tisdagar är rabattdagar.
Vi var hungriga som vargar när vi kom fram vid 20-tiden eftersom ingen av oss hade ätit sedan 11 på moronen.
Jag beställde både halloumi-ost och oliver till förrätt, jag ville ha något saaaalt.
Till huvudrätt blev det kyckling med stuvad spenat och grekisk sallad, samma sallad som gjorde att jag spräckte en av mina tänder för ett år sedan. Nu märkte jag att de har börjat använda oliver utan stenar i salladen. Kanske någon annan än jag som bitit sönder sina tänder.

Vi satt länge och njöt av maten. Vi drack bara diet coke till maten och kaffe som efterrätt, det räckte med de två glas vin/öl som vi drack på pubarna i Twickenham.

Vi satt bredvid trappan ner till köket på restaurangen och uppenbarligen gick det hett till mellan grytor och pannor för plötsligt hörde vi några som grälade med höga röster där nere. De blev så högljudda att en av servitörerna tillslut fick gå ner och lugna dem. Heta spisar och heta känslor:-)
Efter middagen promenerade vi hela vägen tillbaka hem. Jag trodde jag skulle frysa i min läderjacka men det gick. Jag tar ännu oftast min vinterjacka på mig när jag går ut ... den enda verkar det som när jag ser mig omkring:-) Är så otroligt frusen och HATAR att känna mig som en ispinne.

Imorgon är det teatertajm och pjäsen Fatal Attraction. Det ska bli kul.

3 kommentarer:

  1. Åh, Twickenham och Eel Pie Island! Där var vi för två år sedan. Vi traskade över bron till ön och smög omkring där, fast man väl egentligen inte får.

    SvaraRadera
  2. Kanske nåt ställe man kunde tänka sig att åka till, tror inte jag varit i Twickenham...Hoppas Steve får jobbet som han sökt så han får skaffat sig ett ordentligt skydd på sin mobil när han tappar den i marken titt som tätt ;)
    Roligt att höra att migränen lagt sig. Jag har börjat få migrän eller liknande huvudvärk ibland vid ägglossning eller strax innan mensen, det kan ju vara nåt hormonellt också...

    SvaraRadera
  3. Twickenham är faktiskt fint, lite som ett mini-Richmond. Nästa gång ska jag nog besöka Eel Pie Island också ... om någon klagar kan man alltid skylla på att man är turist som inte vet bättre, det funkar i alla lägen:-D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...