30 maj 2014

Det går framåt

Sådärja, första varvet klart och nu ska färgen torka ca fyra timmar innan vi kan måla sista lagret. Den täcker den gröna riktigt bra redan.

Beslöt mig igår för att nu ska det ske. Köket ska få en ny färg och det skulle ske på idag. Steve blev lite överraskad när jag berättade om min plan och försökte skjuta på det som han alltid gör, men den här gången gick det inte😊. Jag gick och köpte ett par färgprover och lite annat igår och i morse hämtade jag en burk av färgen som vi valde och ikväll borde allt vara klart. Den här gången valde jag en glossig färg. Steve ville ha matt förra gången men jag tyckte inte det blev bra. Uppenbarligen inte Steve heller för han protesterade inte alls när jag sa att den här gången blir det gloss.

Det tar inte länge att måla ett rum bara man får tummen ur. Det tråkigaste är att sätta maskeringstejp runt allt man inte vill ska få färg.

Sent from my Windows Phone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...