12 maj 2014

Måndag och himmelskt LCHF-godis med jordnötstema

Så är då en ny vecka här igen. Det säger bara svisch så är helgen förbi. Idag har jag mest suttit och jobbat men det var trögt att komma igång i morse, speciellt då jag jobbade största delen igår också. Nå, ikväll har jag ledigt och om mindre än en timme kommer jag förhoppningsvis att skutta iväg till gymet med lätta steg för en timmes Zumba.

De här killarna är inte höjdrädda dom och inga säkerhetslinor har de hellre. Jag stod och tittade på dom från mitt köksfönster när de jobbade på taket. Huset är fyra våningar högt så om dom föll så skulle det inte finnas mer än en våt fläck kvar.
Här ska ni få två recept på fantastiskt LCHF-godis som jag gjorde till lördagens eurovisionsmiddag. Det ena godiset har jag gjort flera gånger men det andra var nytt, ni måste prova båda för de är himmelska, de är dessutom jättelätta att göra. Ät med måtta dock för de är trots allt inte sockerfria även om de är bättre än "normalt" godis:-) Jag har tagit båda recepten från den här bloggen men förenklade det nya en aning.

Den gamla godingen som jag gjorde var Snickers och ni hittar receptet här.
Det andra godiset var jordnötsgodis/kola. Ni hittar receptet under bilderna.

Jordnötsgodis/fudge (6 portioner)
1 dl jordnötssmör
2 msk kokosfett
2 tsk honung
1 msk kokosgrädde eller vispgrädde
Drygt 0,5 dl saltade rostade jordnötter

Instruktioner
Blanda jordnötssmör, honung och kokosfett i en kastrull. Låt allt smälta ihop. Rör ner grädden och låt småputtra tills det blir en kolaliknande konsistens. Rör till sist ner jordnötter. Häll ut i en liten form som täckts med plastfolie. Sätt in i frysen 30 minuter och förvara sedan i kylskåpet. Skär upp i portionsbitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...