17 september 2012

En måndag fylld av energi

Min måndag startade med, förutom lite jobb, två pass på gymet. Trots att det var måndag kände jag jag mig full av energi och vad kan vara bättre än att få utlopp för energin på gymet. Det blev ett pass Body Combat och en timme senare en timmes Zumba. Gillar verkligen Zumba, såååå bra musik; salsa, rap, pop, you name it, och man dansar (nåja:-) så svetten rinner. Än en gång förundrades jag dessutom över hur länge jag håller mig mätt på mina LCHF-bröd och kaffe. Jag åt två skivor fröbröd med smör, salami och gurka samt drack kaffe med en skvätt grädde och en tesked organisk kokosolja kl 8 och åt lunch först efter Zumban, runt 14.30, och då var jag ännu inte speciellt hungring. Härligt.

Ikväll blev det LCHF-wrap igen, den här gången med röd pesto- och majonnäsblandning, gravad lax, smörgåsfyllning med tonfisk (vissa har mycket få kolhydrater) och ruccola. Nu kommer jag att vara härligt mätt till morgonen.

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig testat zumba...är nämligen dålig på sånt där med koordination! Du, är du inte sugen på att prova på BMF någon gång? :)

    Tänkte prova kokosolja som så många pratar om, får ta mig ner till Peckham och köpa det i någon karribisk affär, så mycket billigare än på hälsokostsbutiken där jag tycker en liten burk är så hutlöst dyrt!

    SvaraRadera
  2. Jag är också lite som Bambi på is under Zumban men när jag kollar på alla andra, utom instruktören då, så är det ben och armar åt alla håll där också så det är lugnt:-) Man får så mycket extra energi när musiken är bra. Jag har nog lekt med tanken på BMF, om inte skulle det vara perfekt att testa sin styrka och uthållighet, men är lite feg att gå dit ensam:-)

    Jo, testa oljan (ska vara organisk) bra för både ut- och insidan. Jag försöker övertala Steve att köpa en burk för sina händer som helt plötsligt för två år sedan blev torra som fnöske och sprack. Han har besökt doktor och provat alla handkrämer som finns på Boots, samt på recept men inget hjälper någon längre stund. Jag har Cocosan just nu. Sätter alltid en stor tesked i mitt morgonkaffe. Testade två också en tid men då började jag må illa, för mycket och för lite skämmer allt uppenbarligen:-). För ultimat nytta borde man få i sig 40 g per dag. Tror faktiskt jag ska ta mig en mugg ingefärste med en tesked kokosolja nu. Det är som du säger tyvärr ganska dyrt:-(

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...