18 juni 2013

Minimigrän

Så är det nästan lillördag, hej vad tiden går.

Som vanligt hände absolut inget av intresse på måndagen. Den bestod bara av jobb och Body combat på morgonen. Jag hade planerat att gå på Zumba på kvällen också men ca 30 minuter innan jag skulle gå så fick jag en "minimigrän". Jag har inte haft migrän på 15 år så det var lite överraskande, speciellt när jag inte känt mig stressad (brukar ju komma när man slappnar av efter stress). Min sällsynta migrän börjar alltid med synbortfall på vänster sida som övergår till bortdomnad näsa, läppar och fingrar. När jag kände vad som var på gång så tog jag en migrän/huvudvärkstablett som Steve köpt på Sainsburys och uppenbarligen var den effektiv för det blev inget mer än synbortfall och vänster hand som domnade bort. 30 min senare var jag mer eller mindre som vanlig igen, ingen huvudvärk alls. Konstigt.

Tisdagen har gått i ungefär samma spår som måndagen med massor av jobb och besök på gymet. Vi gick också ut på "restaurang" för middag, eller vad man ska kalla vår lokala turkiska take away. De har nuförtiden ett litet "restaurangområde" och där satt vi oss. 0 atmosfär men maten var god som vanligt. Jag beställde grillade kycklingbitar med sallad samt vitlöks- och chilisås. Så gott i all sin enkelhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...