28 juni 2013

Ny layout på bloggen

Ja nu blev ni förvånade va när ni öppnade bloggen?!;-) Jag bestämde mig för att nu är det dags att uppdatera layouten som såg ut att vara mer från 2003 än 1013.

Jag gillar det nya utseendet men jag skulle gärna se att det fanns en "Läs mer"-text eller tre punkter i de äldre inläggen eftersom det är svårt att uppfatta om inlägget fortsätter annars, man måste helt enkelt klicka på det.

Jag har också börjat skapa kategorier (de finns både i den övra balken och högra kanten) så att man t.ex. kan hitta recept utan att bläddra igenom alla 1 500 inlägg. När jag får mer tid kommer jag också att etikettera dem enligt förrätter, huvudrätter etc. Nu fattar jag varför det är så viktigt att använda samma etiketter (keywords) i inlägg:-)

Det var inte lätt att fatta hur man skapade kategorier i Blogger och det krävdes både instruktionsvideor på youtube och lite googlande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...