28 juni 2013

Lördag och midsommardagen

Här kommer den sista uppsättning bilder från förra helgen:-)

Efter fredagens mindre sjöslag så kände jag mig inte på precis topp när jag vaknade, inte illamående men väldigt trött:-) Kl 14 mötte jag upp med Minna och Ullrika vid Covent Garden och vi gick till en restaurang för en sen lunch. Lite onödigt kanske man kan tycka såhär i hinsight eftersom jag hade bokat Afternoon Tea till oss för kl 17.

Jag hade hittat ett erbjudande på Afternoon Tea med obegränsat med champagne på Grosvenor House Hotel i Mayfair. Normalt kan de vara lite småsnåla med "portionerna" på stora hotell men inte här, jisses vad de bjöd på, och vi som ätit för tre timmar sedan...Ullrika till och med två gånger:-). Det blev jag som åt mest eftersom jag försökte äta för tre (då jag hatar att lämna mat) men det gick bara inte. Sketch hade Afternoon Tean med den mest kulinariska upplevelsen och Grosvenor House Hotel mest värde för pengarna. Jag kommer absolut tillbaka hit igen, med eller utan erbjudande om obegränsat med champagne.
Före den riktiga AT fick vi ett stort glas med fruktsallad
Sedan kom kakfatet med sötsaker och sandwichar, först tre olika fyllningar och efteråt fyllde de på sandwhicharna med två fyllningar till!
När vi trodde att vi inte skulle orka med kom de med en korg scones med tre olika marmelader!

På bokningen stod de att vi kunde sitta max 2 timmar men eftersom vi var den sista "dukningen" kunde vi sitta där ännu längre och roa oss med att stirra på gäster som vandrade förbi. Det pågick någon typ av prisutdelning på hotellet och en massa uppklädda människor svansade fram och tillbaka. Minna och Ullrika förvånades över hur många "välväxta" kvinnor det fanns i alldeles för korta och åtsittande klänningar. Välkommen till England säger jag bara, vill man känna sig smal skall man absolut åka till England, speciellt utanför London som ändå bara består av smala turister och utlänningar:-)

Efter AT försökte vi styra kosan mot Camden och baren The Blues Kitchen för att lyssna på live musik. Det visade sig vara lättare sagt än gjort eftersom Northern Line, som är den enda tunnelbanan som går till Camden, var stängd under helgen. Tillslut blev det till att ta taxi.

Vid det här laget hade vi börjat känna av de många dagarnas festande och aktiviteter och när bandet gick upp 22.30 så orkade vi bara lyssna på ett par låtar innan vi beslöt oss för att åka hem. Vi satt längre och väntade på bandet än lyssnade till det...vi är verkligen inte 20 längre:-)
Det vi hann lyssna lät bra så jag skulle inte ha något emot att åka dit igen, och gärna när tunnelbanan går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...