6 oktober 2013

Vår lördag

Trevlig söndag på er alla! Här lyser solen från en nästan klarblå himmel, som det oftast gör på söndagar av någon orsak. Det får nog bli en promenad senare idag.

Igår gav Steve och jag oss ut på "bussresa" till Twickenham. Vi hade beslutat oss för att äta sen lunch/tidig middag på en ale-pub som Steve brukar besöka med sin kompis Duncan på deras torsdagsträffar. Han hade aldrig ätit där men sett maten som serveras och ville prova. Puben heter The Sussex Arms och är himmelriket för ale-älskare. De har 18 ales på kran och ca 50 på flaska, dessutom byter de sorter nästan varje vecka så man lär inte bli uttråkad. Jag gillar inte ale men som tur var sålde de också ett antal goda viner.

Som vanligt på helger så pågår det spårbyten och just den här helgen så skulle det absolut ske på tåglinjen till Twickenham. Vi hade emellertid bestämt oss, så först tog vi en proppfull buss till Richmond och sedan nästa buss därifrån till Twickenham. Istället för 20 min tågresa så blev det 1,5 timme med buss, snacka om envisa:-) ... men, å andra sidan stannade bussen precis utanför puben så vi slapp den 20 min långa promenaden från tågstationen.

Här är månadens look: oversize-T-shirt från All Saints, typ 3 år gammal, läderjacka från TK Maxx, jeggings från Vero Moda och skor från Aldo.
Puben är otroligt mysig med två öppna spisar som används under vintern och massor av glasunderlägg på väggen och i taket av ölsorter som de sålt.
Det är sällan man hittar oskalade räkor på menyer, men här fanns de, så jag åt en pint med varma, rökta räkor till förrätt. Steve valde fritterad minibläckfisk och ringar som smälte i munnen.
Till förrätt blev det sallad med avocado, kycklingbröst och bacon för mig och Steve valde fish and ships som han var mycket nöjd med.
"Efterrätterna" intog vi i deras massiva pubträdgård för det var helt vindstilla och temperaturen behaglig. Steve gick till matvaruaffären mittemot och köpte en glass som han "smugglade in" medan jag drack två glas Prosecco. Först hade jag tänkt välja en ostbricka men var för mätt så det blev Prosecco. Ett glas kostade bara 3 pund glaset, ett för bra pris för att man inte skulle slå till. Jag har aldrig sett ett glas bubbel så billigt någonstans tidigare. Det lönar sig verkligen att söka sig ut från London.
Mätta och mycket belåtna tog vi samma bussar hem igen. Nu hade den värsta rusningstrafiken lagt sig så det tog bara drygt en timme att ta sig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...