15 mars 2015

Avsked och inte så god koreansk mat

Hej från ett grått och kallt London, vart försvann våren?! Söndagen inleddens som så många söndagar på senaste tiden med Body Pump kl. 10. Det blev inte så sent igår kväll men ändå var jag allt annat än pigg i början av passet. Kan kanske bero på att pollensäsongen inletts så smått. Jag har redan ätit allergimedicin ett par dagar den här veckan när jag börjat nysa och känt att ögonen kliat.

När jag kom hem från gymet hade Steve precis fixat kaffe som jag avnjöt med mina fröbröd. Jag äter bara frukost på helgerna nuförtiden, på vardagarna håller en mugg kaffe med en matsked kokosolja och en skvätt grädde mig mätt fram till lunch. Tänk, från att tidigare ha varit en riktig frukostfantast så är jag inte ens sugen på att äta något på morgonen nuförtiden.

På eftermiddagen åkte jag in till stadsdelen Barbican där jag träffade Jenny, som också kommer från Österbotten. Hon ska flytta till sin pojkvän i Edinburgh på onsdag så vi ville hinna träffas innan hon åker iväg

Vi gick först till ett orangeri i närheten med olika palmer, grönväxter och kaktusar
Karpar fanns det också
Efter att ha promenerat omkring bland växterna gick vi för en lätt lunch och kaffe till en restaurang i närheten och satt och pratade ytterligare en timme. Det var en eeeeevighet sedan vi träffades senast. Tiden går otroligt snabbt i London eftersom det är så mycket som händer.
Barbican skulle behöva flera orangerier för där finns alltför många fula betongbyggnader från 70-talet. Skulle inte vilja bo i de här höghusen fast jag skulle få betalt.
Igår åkte Steve och jag till New Malden för att äta koreansk mat. Restaurangen vi valde, som fått toppoäng på Tripadvisor, var nog inte den bästa av alla koreanska restauranger som finns där, speciellt inte när det kommer till atmosfär; för stark belysning och avskalad inredning. Betjäningen var helt bra dock, även om de fick min förrättsbeställning fel, grönsakspannkaka istället för skaldjurspannkaka. Den var ganska smaklös och jag lämnade mer än hälften eftersom den innehöll vetemjöl (och var smaklös). Det här gjorde ägaren lite bekymrad, speciellt när jag avvisade hans erbjudande om att ta hem resterna:-)
Till huvudrätt beställde jag en slags soppa med nötkött. Den skulle ha varit jättegod om den inte smakat så söt. Det verkade precis som om de satt socker i den. Nej, jag hade verkligen inte tur med min mat igår. Efter middagen gick vi till ett par pubar i närheten för ett par drinkar eftersom kvällen ännu var ung. På vägen passerade vi flera koreanska restauranger som såg ut som "riktiga" restauranger så vi kommer att testa någon av dem nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...