21 januari 2012

Dag 4 och 5

Så här såg det ut efter igårkväll. Byggkillen jobbade från 8 på morgonen till halv 9 på kvällen. Alla väggkakel är nu uppsatta.
Rörmokaren kom också och installerade duschbasen. Den måste höjas upp så att duschvattnet kan rinna ner i rören eftersom de går i väggen och inte under golvet.
Idag var det meningen att killen skulle komma kl 8 så både jag och Steve och min kompis Svanhild, som sov över, steg upp före åtta för att hinna göra våra toalettbestyr:-). Vi får planera vår magfunktion enligt byggkillens arbetschema:-). Kl 9 dök han upp med andan i halsen och ursäktade sig om och om igen, han hade helt enkelt försovit sig. Vi är inte förvånade eftersom han har jobbat 2 veckor i sträck, om inte mer. Steve gjorde en smörgås med stekt bacon åt honom samtidigt som han gjorde en till sig själv, och det var han verkligen tacksam över, han hann väl inte äta någon frukost kan jag tänka.

Idag blev det en kortare dag för han kunde bara måla taket ännu en gång och sprida ut någon slags vätska på golvet som måste torka. Jag hörde att han sa att det var PVC, men det kan mycket väl vara fel, jag är inte så insatt i byggtekniska termer och hans engelska är inte den bästa:-).

När jag frågade hur länge det tar innan det torkar så att vi kan använda toaletten igen, så placerade han helt sonika ut ett par brädor så att vi skulle kunna balansera till toaletten. Det tyder jag som att det tar ett par dagar:-). Han kommer faktiskt att ha imorgon ledigt (eller så börjar han på ett nytt projekt medan golvet ändå måste torka) och sen är det i princip bara att täta fogarna, kakla golvet och installera den nya toaletten, handfatet och duschen. Looovely
Här gäller det att ha tungan rätt i mun när man balanserar till toaletten, särskilt om man måste gå på natten.
Taket målas vitt även om det ser ljusblått ut på bilden. Det behövs säkert ännu ett varv innan så att det täcker helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...