2 januari 2012

Nytt år på samma inslagna väg

Jag antar att de flesta i Norden är tillbaka på jobbet. Här i England är det ännu helgdag (då nyåret inföll på en lördag så flyttar de fram den röda dagen till följande vardag). Det är inte mer än rätt eftersom England är ett av de länder i Europa med minst helgdagar.

Kom just hem från gymet efter ett pass Body Conditioning. Jag hade avsevärt mycket mer energi idag än i lördags, men det kanske beror på att kroppen är tillbaka på att använda energin från fettförbränning istället för kolhydratförbränning efter julens chokladfrossande, under omställningen är man alltid lite seg. Jag hade bara gått upp 400 g under julen så det får anses vara bra och något jag lätt kan gå ned på några dagar om jag sätter den sidan till.

Som vanligt har jag inte gett några nyårslöften utan jag kör på som normalt; tränar flera gånger i veckan, äter hälsosamt och så vidare. Jag behöver inte lova att sluta röka heller eftersom jag inte röker och dricker måttliga mängder sprit så det är inget jag behöver minska på. Jobbigt när man är så perfekt;-)

Efter gårdagens regn är det åter strålande solsken här i London med temperaturer runt 10. Det finns till och med buskar och träd som fortfarande har utslagna blommor och duvorna har börjat sin parningsdans. För mig får det gärna vara såhär fram till mars när våren sätter in på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...