15 januari 2012

Födelsedagsfirande i gott sällskap

Hej alla. Här skiner solen och det ser ganska kallt ut ute. Har inte stuckit ut näsan genom dörren ännu, sparar det tills jag ska på Zumba vid 4-tiden. Steve är på en cykelmässa med två kompisar så jag är home alone. Jag rörde just ihop en sats LCHF-rostbröd som gräddar som bäst i ugnen, efteråt ska jag röra ihop ett fröbröd också.

Gårdagens födelsedagsmiddag med Annika (födelsedagsbarnet) och Carola var jättekul. Vi hade bokat bord till klockan 8 på Smollensky's på the Strand, men före det hann vi med några happy hour drinkar på samma ställe.
Mums, drink med gingerbeer.
Vi hamstrade ett par flaskor vin under Happy Hourn som vi tog med oss till middagen. Proseccon drack vi upp före:-)

Min förrätt blev carpaccio på nötkött och med ost. Carola hade hittat ett rabattkupong på nätet som gjorde att vi fick 50 % på hela menyn så vi kunde beställa vad vi ville ha istället för vad vi hade råd med:-)
Vi valde naturligtvis alla den dyraste rätten på menyn till huvudrätt; sirloin-stek. Den var den godaste steken jag haft på mycket länge, saftig och stekt till perfektion. Vi satt och oh:ade och ah:ade av välbehag.
Till efterrätt valde jag chokladmousse men fick så mycket att jag bara orkade hälften. Den var otroligt god dock.
Mina härliga dinner dater:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...