7 januari 2012

Fransk kväll

Igår firade vi Suss födelsedag på en liten och intim fransk restaurang i Covent Garden, Le Deuxieme. Jag tänkte för mig själv när jag tittade in genom fönstret på restaurangen medan jag väntade på de andra att det var tur att jag klätt upp mig, för det var vita dukar och välstrukna servitörer för hela köret:-).
Jag har inte ätit sniglar sedan jag besökte Nice med min ex. för 100 år sedan, så när jag såg dem på menyn så var de ett självklart val, dessutom är det perfekt LCHF-mat:-)
Till huvudrätt blev det en hederlig stek. Jag bad också att få byta ut den franska potatisen med smörstekt spenat och det gick som tur var bra.
Suss är pesketarian (äter fisk och skaldjur men inget annat kött) sedan 15 år tillbaka men har nu sakta börjat introducera kött i sin kosthållning igen genom att smaka en bit då och då och vänja sig vid smaken och konsistenten. Den här bilden är med andra ord näst intill historisk:-)
Ingen av oss ville ha en söt dessert så vi delade på en ostbricka. Ivonne fick getosten för sig själv eftersom varken jag eller Suss tycker om den.
Här sitter vi mätta och nöjda. Vi fick ta ett par bilder innan jag var nöjd. Min panna glänser alltid som ett nypolerat bord på foton att det ser helt bedrövligt ut. Idag kom jag mig äntligen för att gå och köpa Primer som lär ska reglera fet hy, så förhoppningsvis ska det bli ett slut med glansiga pannor på foton bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...