29 januari 2012

Hamburgarmiddag

Efter två, nej faktiskt tre, dagar av trerättersmiddagar gjorde jag det enkelt för mig till middag och gjorde egna hamburgare på malet griskött. Jag hade inga LCHF-ostfrallor i frysen så jag skippade brödet helt och saknade det faktiskt inte, hade så mycket andra tillbehör.

Jag grillade biffarna i 200 g i 20 minuter och under tiden gjorde jag en aeoli med 2 dl creme fraiche, 2 msk tomatpure, 1 tsk paprikapulver och ungefär lika mycket hemmagjord tacokrydda. Jättegott till kött. Jag stekte också ett par baconskivor. Jag åt köttet med gurka, tomat, röd lök och köpt coleslaw.
Annars så har vi inte gjort mycket idag. Steve är ordentligt förkyld så han är inte mycket kul för tillfället:-) Jag har bara gått ut för en timmes Zumba på gymet så nu är jag skönt avslappnad och mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...