8 januari 2012

Zumba och mera korv

Jag fick inte nog av korv igår, så när jag kom hem från Zumban gjorde jag korvstroganoff enligt det här receptet som jag åt med stekt blomkålsris. Gudagott. Förutom vanligt korv tillsatte jag också lite chorizo för att få ännu mera sting i rätten.
Jag har också rört ihop en plåt med fröknäcke som jag väntar på att ska torka i ugnen. Har i ärlighetens namn aldrig varit något stort fan av knäckebröd men det här är fantastiskt gott eftersom det innehåller en massa frön. Perfekt till olika ostar.

Det var snabba rytmer på Zumban som vanligt, ännu mer än vanligt skulle jag säga, för instruktörens CD med långsammare låtar fungerade inte så det var fullt ös från början till slut. Jag tror annars vår Zumba-instruktör är så nära den perfekta kvinnan man kan komma, utseendemässigt iallafall:-) Hon är brazilianska och säkert över 175 cm lång, har olivfärgad och perfekt hy, vita tänder och varje kurva på rätt ställe. Naturligtvis rör hon sig mjukt och helt i takt med musiken jämfört med resten av oss stela träklabbar. Jag är förvånad över att det inte har lockat männen till klasserna, men det finns väl än gräns för hur mycket en man utan taktsinne kan förnedra sig för en kvinnas skull:-)

2 kommentarer:

  1. jag har också gjort en sats fröknäcke i helgen, hade satt fram dem när vi fick gäster. Trodde ingen annan än jag skulle äta av dem, men de tyckte de var så goda. Dem ska jag börja göra i fortsättningen också, går snabbt.

    SvaraRadera
  2. Jo, de är otroligt enkla och goda. Steve har blivit helt såld på dem och det säger mycket:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...